Sabtu, 3 Februari 2018

Majlis Perkahwinan Fatin Hasanah & Ahmad Shahrozli #fatinshahbinamasjid



Assalammualaikum


Rindu dah kat blog merangkap diary kesayangan ni.Harini aku tetibe teringat dan terajin nak setory pasal my wedding.Walaupun dah setahun lebih berlalu.Okeylah daripada tak ada langsung.Hihihi..

Aku belek-belek list post perasan yang haritu ada cerita pasal nikah.Tapi majlis sanding tak ada.So,harini nak lengkapkan cerita lah.

Alhamdulillah,dengan redha allah aku shah bergelar seorang isteri pada 29 Jul 2016.Majlis sanding dibuat sehari selepas majlis nikah.Iaitu 30 Jul 2016.Majlis berjalan dengan sangat lancar walaupun aku cuti sehari sebelum majlis nikah.Penat memang penat tapi apakan daya kewajipan dan tanggungjawab semata-mata.

Seperti korang semua tahu,Shah sangat buzy tahun 2016.Pendek kata selepas kami tunang dia dah mula buzy sebab nak fokus tournament dan SEAGAMES SINGAPORE.So,semuanya aku yang handle.Dari tempat baju nikah,tempat bridal,buah tangan untuk tetamu,khemah,catering dan segala-galanya pasal sebuah majlis perkahwinan.Tambah pula orang kuat a.k.a tulang belakang aku (arwah mama) dah tak ada,so semuanya atas fikiran dan idea aku sendiri.

Sebelum aku lupa,kalau korang baca post ni.Pada ekyn,ain dan adik aku sendiri tisya.Aku sangat-sangat berterima kasih dan sangat-sangat bersyukur aku ada kamu bertiga.Korang ada di setiap segala inci persiapan aku.Tak payah lah aku nak setory apa yang korang tolong,sebab korang sendiri tahu.

Layan je lah gambar ye.HIHI..

1) Pelamin dari Hajaliah Creaction

   

   



2) Candy Buffets






Disponser oleh adik kesayangan (Tisya)

3) Hantaran 

Hantaran lelaki ke perempuan

 
Wallet & handbeg
                                  Telekung & sejadah
 
 Iphone 6s    
 
                                                 Al-QURAN
 
 Makeup & perfume  
 
       Sirih junjung
 
 Jam tangan

Hantaran perempuan ke lelaki

Perfume  
Kasut
Buah-buahan   
                                           Jam tangan
 Kek 
 
Iphone 6plus
Sejadah & Al-Quran  
Sirih Junjung
Sepasang Kurta

4) Kek kahwin



5)Photographer 1800 
  • full day (sanding)
  • nikah
  • Autdoor
  • album (photobook)
  • pendrive
  • 1 kanvas kayu besar (frame)
Abah sponser

6)Catering
7)Kompang
8)PA system & DJ 

Jum layan gambar kahwin kite ><"

Rombongan pengantin lelaki sampai dah sampai :)

Si ijam ni adik husben.Sebaya aku.hihi

Jadi pengapit.Time ni nak melepas tol.(adat johor)

Wakil silat dri orang kompang

Lepas je tol pertama.Tol kedua dorang dah taknak duit.Kemahin budak-budak ni he.Buli laki aku.
Sebabnya dorang nak bukak silat.

Lagend pak mentua aku ni :)

Abang sulung husben

Adik bongsu husben

Kan dah tau keluarga husben semua main silat.Memang suke lah dorang.Padahal time ni aku kat pelamin tau.Dok tunggu depa tak sampai-sampai.Upenye seronok ade pertunjukan silat kat luar.hihi..

Me and nana.Tengah tunggu husben ni..hahahaha

Sara (makeup) dan nana



And last dia bukak bunga depan pelamin.Series memang tak rancang semua ni.Secara spontan je.Memang enjoy je.Orang yang datang pun happy.Alhamdulillah..


Nak duduk kenalah salam dulu.hihi..
Malu kut time ni..



Love you husben <3



Lepas setel merenjis dan makan.Kami pun potong kek dan bergambar.

Happy je muka bila dah selesaikan kan..

Kami memang pilih buat majlis yang simple je.

  • Hanya 1 baju nikah
  • Hanya 1 baju sanding
  • Takde photoshoot selepas sanding(outdoor) sebab outdoor aku buat lepas nikah je :)
  • Tak pakai bulu mata palsu
  • Tak cukur kening
  • Jemputan 300 shj
  • Majlis di rumah shj
  • Dan yang last (hanya 1 majlis sahaja!) belah husben buat kenduri doa selamat je :)













Banyak lagi gambar.Tak terpuas nak letak semua kat sini.Siapa yang takda harap maaf ye.

Last gambar my bmaid/iaitu kawan baik saya.

Fana-ira-aten-kiah-ita-fara-ifa-eifa-alizah

fey:Alhamdulillah semua berjalan lancar macam apa yang aku nak.Tenkiu semua yang terlibat.Yang banyak tolong.Yang selalu bagi pendapat.Keluarga sendiri abah dan adik,keluarga mentua,makkit dan abah bahroon dan korang kawan.
Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

Skrg dah 1tahun 4bulan

Untuk Ahmadshah,terima kasih sebab suda pinang saya.Muahh!

Awak syurga saya!!

0 comments:

Catat Ulasan