Khamis, 1 Januari 2015

Short Trip : Pulau Langkawi

Assalammualaikum

Sempena 1/1/2015 ni aku nak update pasal shortcavay aku ke Langkawi.Yang diplan oleh aku dan housemate kesayangan iaitu Cik Radzitah.Tujuannya nak release tension lepas habis final exam kami.Semua perancangan dibuat melalui telepon sahaja.Aku dapatkan no.tel chalet/kereta sewa daripada mudah.com

Okey,permulaannya percutian ni kami nak pergi dengan kawan-kawan perempuan kami.Tapi hakikatnya bila date hampir memasing tak jadi atas sebab kewangan yang tidak ditabung daripada awal.Is okey mungkin lain kali kite bercuti sesama..

So,disebabkan kami berdua yang dag hampir 3tahun belajar di kedah yang takpernah sampai Langkawi lagi mestilah excited.Dan aku dan ita bincang kami offer pada buah hati memasing :)
Dan dieorang setuju.So,kami berempat sahaja akhirnya.

Percutian ini hanya selama 3hari 2 malam.Aku sewa chalet di pantai cenang dgn harga semalam rm100.Kami naik jeti daripada Kuala Perlis sebab faktor utama adalah lebih cepat.Sebab si shah a.k.a my future tunang ni mabuk laut.Bila dari Kuala Perlis masa diambil hanya 45minit berbanding daripada Kuala Kedah yang 1jam 1/2 diatas feri.

Sampai di jeti Langkawi,pemilik chalet yang aku sewa tu dah tunggu di parking kereta.Terus dia bawa kami ke chalet dan diberi kunci.Shah terus booking kereta untuk disewa selama 3hari kami di pulau tersebut.Selepas dapat kunci,ape lagi..proses rehatkan badan.Letih kut...
program kami bermula malam itu..

Hari pertama :

Makan sebelum naik feri di jeti Kuala Perlis

Masa aku karang moment ini.Dah hampir 2bulan cuti ini berlalu.

Dah sampai chalet Cik abang sorang ni tak sempat bareng dah berangan tepi laut mcm mat saleh lah sangat,,hee

Waktu malam kami berjalan pusing pulau cari restoran seafood dan layan perasaan tepi pantai.

Hari kedua :

Kiteorg buat island hopping hari ni.Happy sangat sebab dapat abang bot yang sporting.Semua perjalanan abang chalet yang aturkan bagi memudahkan kerja kiteorg..
Bangun pagi hanya tunggu van bawa kiteorg ke jeti untuk naik bot.Time ni apa yang aku bengangkan Shah dukung aku masa naik bot alasannya taknak kasut aku basah.So sweet of you honey..

Zaki dan Ita <3

Apa yang aku excited nak cerita dalam blog ni pasal vacay aku ke Langkawi sebab masa ini lah abang melamar sayang.
Dan kenangan ini disaksikan oleh ita dan zaki.
Dan saat itu membuatkan aku rasa mcm wanita paling bahagia dalam dunia masa tu <3
Macam nak balik JOHO time tu dan ckap dgn mama 'im fall in love mum' !!!

Masa petang kami naik skycab.Excited terlampau sebab baru firstime.Dengan abang,ita dan tunang dia.Si Shah ni rajin berselfie dah sekarang.

Malam kedua kami berjalan di pantai cenang.Layan bistro.Kesimpulannya tenang,nyaman,romentik.Langkawi memang best :)

Hari ketiga :

Pagi-pagi lagi Cik Radzitah Radzi dah kejut pergi mandi pantai.Of coz ah,pantai 3langkah jek dah sampai.Lepas mandi pantai kami ke makam mahsuri.Selepas tu,kami ke pekan kuah untuk shopping cokelat.Bagi yang suke cokelat memang best la sebab banyak gila cokelat.

Untuk akhir percutian ini kami ke Dataran Lang untuk snap pic.Dan sementara tunggu feri pkol 7malam.Sangat-sangat penat tapi best.Hope kiteorg akan buat percutian ni lagi tapi ke pulau yang lain pulak..

Lepas berkemas kami checkout pada pukul 12tgahari.Dan mulakan dengan melawat lagenda makam mahsuri.

Selepas itu kami ke pekan kuah untuk shopping cokelat.Okey disini kami berhabis hampir rm400 okey!!
Sangat menerujakan!!

Ni tanda budak mogok tau.Kami berpening-pening pilih cokelat die boleh tido dalam kerete =,=

Gambar terakhir sebelum kami balik ke Jitra semula.Terima kasih Pulau Langkawi, 1001 kenangan kami.Semoga hubungan kami berkekalan hinggan ke jinjang pelamin.Tahniah untuk ita dan zaki kerana sudah bertunang.Dan thanks a alot syg sebab sudi melamar sy di langkawi ini.Dan sekarang dalam persiapan untuk hari bahagia kita.Hari pertunngan kita bulan5 akan datang.

Insyallah kalau ada masa free aku akan ceritakan camane kami berkenalan.Dan kenapa aku terima dia..
Awak adelah bahagian yang sempurna dan sungguh manis dalam hidup saya sayang.Sempena malam ni,malam tahun baru 2015,sy berdoa harap jodoh kita panjang dan i love you my hubby,muahhh...